Dag 6: Ucluelet - Campbell River

Na een goede nachtrust in de bossen van Ucluelet bij de Co-op verse broodjes en croissants gehaald voor het ontbijt. Tijdens het ontbijt nog even geskyped met Hanny en zij zaten aan de avondmaal! Op ons gemakkie de spullen ingepakt, uitgechecked en op pad richting Campbell River voor de komende 2 nachten.

Ons huisje in de bossen

Onderweg nog prachtige plekjes tegengekomen waar we af en toe een gestopt zijn voor een fotomoment. Bij Sproatlake zijn we lekker aan de waterkant gaan zitten voor een kleine picknick. De eerste dagjesmensen kwamen ook al aan en uit de auto's werden hengels, rubberboten, koelboxen (niet van die kleintjes natuurlijk) en wat al niet meer uitgeladen. Trouwens je ziet nergens een papiertje of wat dan ook aan rommel liggen, alles wordt door de mensen netjes gehouden. Daar kunnen wij nog een voorbeeld aan nemen.

Vissers op de rivier

Op zo'n 20 km voordat wij de Hwy 19 op moeten richting Campbell River reden we langs een MacMillan Provincial Park waar reuze Douglas bomen staan. De route gelopen en weer op prachtige plekken geweest, wat een mooie natuur is het hier toch.

Rond 13.30 uur in Canpbell River aangekomen bij de Best Western en helaas was de kamer nog niet klaar, dan maar even het dorpje in. Daar aangekomen was er net een pick-up de haven ingereden die zo'n 5 meter lager ligt als het wegdek. Commotie dus en alles afgezet met linten en iedereen volgde netjes de instructies van agenten op. We weten niet hoe het met de chauffeur en eventuele medereizigers is afgelopen.

De grootste Douglas boom in het park

Campbell River noemt zichzelf de "salmon capitol of the world" en dat zal zo zijn vermoeden we aangezien er vele vissersboten in de haven liggen en veel mensen op de pier staan te vissen op de dit moment aanwezige "pink salmon" die tot eind september hier verblijft. Ellis zag een leuk restaurantje "Dick's Fish & Chips" waar we heerlijk van de gegrilde zalm hebben genoten. De "home-made chips" krijg je in grote puntzakken die je in een gat van de tafel kan plaatsen zodat het niet kan omvallen.

Richting de pier kwamen we nog in gesprek met een Canadees die jarenlang als "hunting" gids in de Yukon had gewerkt en verhalen te over natuurlijk. Op dat moment stonden we naar een zojuist binnengekomen vissersboot te kijken en hij vertelde dat die van de "natives" zijn en zij mogen op dit moment professioneel alleen op zalm vissen, afgedwongen bij de regering. Als reden om hun volk te eten te geven.

Verse "Pink" zalm
De verschillende soorten zalm

Op de pier zelf een aantal mensen die met succes de zalmen omhoog trokken voor hun avondmaal en één van de vissers vroeg ons of wij nog zalm wilden voor de bbq maar dat hebben we helaas moeten afslaan. Hans & Jordi zijn daarna  nog even naar de Campbell River geweest en ook en daar vele vissers die hun kostje aan de aan de haak slaan.

De sportvissers

Deze Bald Eagle kijkt het maar eens aan

1. Fijn hoor toch nog een verslag vandaag :) ja was ff gezellig om te Skype gisteren. Hhhmmmm lekker hoor die zalm het water k
    Loopt mij in de mond! Succes vandaag met de Orka's! Xxx

2. Niet ' s'ochtends bij de koffie maar s'avonds, ook goed hoor.
    Leuk huisje zeg, happy campers.
    Hier loopt ook het water in de mond als ik lees over verse zalm, heerlijk.
    Wij genieten in onze tuin van de vakantie, heerlijk relaxed en alvast plannen maken voor volgend jaar, misschien toch Vancouver Island pakken, ziet er zo mooi uit.