Dag 2: Vancouver

Natuur en Stad

Na een goeie nacht slaap werden we alle 3 tegelijk wakker, zo rond 05.45 uur. Dat viel ons niet tegen met 9 uur tijdverschil. Op ons gemakkie wat zitten keutelen, nieuws beetje doorgenomen en zelfs Ridderkerk was in het nieuws. Op de gang lag de Vancouver Sun waarin elke dag een verslag staat over de ramp met MH17 en ook de Canadezen leven mee. Dat merken we als ze weten dat we uit Nederland komen.

Hangbrug bij Lynn Canyon

Vlak naast ons hotel zit een leuk ontbijtzaakje en na een lekker ontbijt kunnen we er een tijdje tegen. De auto gepakt en richting North Vancouver, dwars door Stanley Park en via de Lionsgate Bridge. Via wat omleidingen komen we aan bij Lynn Canyon park wat een mooi park blijkt te zijn met een hangbrug waar net de lokale brandweer aan het oefenen is. Leuk om te zien. We wandelen over de hangbrug en maken een ronde door park met prachtige natuur. De eerste paddenstoelen al weer gesignaleerd en hier regelmatig stukken bos waar de bomen volledig onder het mos zitten, mooi gezicht.

"Onze Ford Edge"

Hierna richting Capilano waar ook een hangbrug is echter alleen $ 29,-- p/p entree, nee dus!! Ietsje verder is een "salmon hatchery" waar men diverse soorten zalmen broeden en uitzetten in het wild. Je ziet daar hoe de zalmen tegen de stroom in zwemmen. Grouse Mountain was inmiddels al enorm druk en dat lieten we maar zitten. Inmiddels liep het tegen 12.00 uur en we wilden nog wat fietsen in Vancouver. Op ons gemak weer terug naar het hotel en aan de overkant zit een fietsverhuurbedrijf. Jordi wilde liever naar het strand en zo gezegd zo gedaan. Wij op de fiets en Jordi chillen op het strand.

Zalmentrek

Bomen onder het mos

Eerst richting Stanley Park wat echt een prachtig mooi park is met vele oude en grote bomen, cricketers die aan het spelen waren, mooi zicht op de skyline van Vancouver waar het een komen en gaan is van watervliegtuigen. Hier staan ook nog een aantal totempalen en na wat kilometers hebben we lekker even een broodje genuttigd in het park. Onderweg zagen we nog een wasbeer met 4 kleintjes in een boom spelen, grappig gezicht.

Lionsgate Bridge

Na Stanley Park langs de waterkant richting de cruiseschepen waar net een Hollands Glorie lag aangemeerd namelijk de "Zuiderdam", altijd leuk om te zien natuurlijk. Op ons gemak richting de wijk Gastown gereden waar de "Stoomklok" staat die nog altijd ieder kwartier blaast. Dwars door de stad via de winkelstraat "Robson Street" om zo weer bij ons hotel te komen. Na ruim 3 uur in de volle zon vonden we het wel welletjes. De fietsen weer ingeleverd en lekker even wat gedronken. Jordi was inmiddels ook weer terug van het strand en had zich prima vermaakt.

Skyline Vancouver

Vanavond wordt dit deel van de stad afgesloten voor het verkeer vanwege een enorm vuurwerkfestival met muziek natuurlijk.Dit begint om 22.00 uur en wij kunnen het zo uit ons raam bekijken maar dat gaan we niet doen, gaan zelf naar het strand om het daar te beleven. We gaan het zien.

Totempalen in Stanley Park

Spelende Wasberen

Mochten we nog zin en tijd hebben dan proberen we nog wat te plaatsen anders morgen maar weer.

1. Een mooie 1e dag jeetje wat een natuurschoon heel bijzonder zo vlak bij een grote stad. Die totempalen zien er geweldig uit daar kan je nog eens iemand aan vastbinden :) Ellis' dat fietsen is toch wel leuk he, wij hebben altijd wel wat te miepen over fietsen maarre eerlijk is eerlijk gewoon leuk! Ik denk dat het volgend jaar een fietsvakantie wordt ..... Hahahaha. Ik mis alleen foto's van het eten. Auto ziet er geweldig uit!

2. Ziet er goed uit, moet niet gekker worden weer op de fiets, volgende week paardrijden ?
    Kijk maar uit met Jordi alleen op het strand voor je het weet zitten jullie met een Canadese in huis.
    Eten mis ik ook, foto's graag !
    Morgen weer lekker lezen, zo begint de dag leuk.

3. Ellen en Ronald27 juli 2014 om 01:38

Ziet er allemaal geweldig uit mooie natuur. We lezen jullie blog met heel veel plezier en denken zo weer een beetje aan onze reizen door Amerika. Nog heel veel plezier en we kijken uit naar het volgend verslag.

4. He familie Geluk, wat een prachtige foto's en heel leuk om de verslagen te lezen. Jeetje Ellepel wat wordt die Jordy groot, sjongejonge. We zullen nou geen foto meer krijgen van Jordy in een telefooncel vol met sneeuw want daar pas hij niet meer in hahahaha. Geniet er van, jammer dat je niet in Galgary komt want daar heeft mijn moeder gewoond. Had ik heel leuk gevonden een foto van jou daar.Geniet van deze prachtige reis. Groetjes Miranda